sunnuntai 1. syyskuuta 2013

the first of september

Kevät on nyt sitten viralliseti alkanut. Päivät alkaa pitenemään ja lämpötila kohoaa. Vaikka talvi (Suomen talvi) onkin ihana ja rakastan lunta, ei haittaa yhtään vaikka menetän yhden ja saan sen sijaan kolme kesää putkeen. Lehtipuihinkin alkaa tulemaan silmuja, niin maisemat ei näytä enää niin hassuilta palmuineen ja samalla lehdettömine puineen. Alkuviikko kului koulussa, mutta torstaista perjantaihin olin koulun kanssa Music Tourilla. Se on Mairehau high schoolin jokavuotinen tapahtuma, joss kierretään kuoron, orkesterin, eri vuosiryhmien musiikki-luokkien, bändien jne. kanssa parissa koulussa ympäri Canteburya. Yöksi ajetaan vuorille,  Hanmer Springsin kuumille lähteille.Tollasilla reissuilla (tai pikemminkin 70 hegen roadtripillä) tutustuu ihmisiin paljon paremmin, kun ollaan tavallaan koulun ulkopuolella. Voi ottaa paljon rennommin ja näkee ihmisistä heidän todellisen minän, eikä vain sitä ulkokuorta jonka näkee koulussa.



Hanmer Springs



Kuumat lähteet olivat kylpylä-tyyppinen kokonaisuus, jossa oli porealtaita ja sitten paljon eri lämpöisiä pieniä altaita ja yksi "kylmä allas". Oli siinä vähän nauramista, kun kaikki olivat ettet varmaan uskalla mennä kylmään altaaseen. Mä tietysti ajattelin sen olevan oikeasti kylmä, niin kuin Suomen kylmä-altaat. Muut juoksevat kiljuen veteen ja mä vaan naureskelen, että tähän on ihan normaali lämpötila Suomen uima-altaissa. Kaverit saivat taas kerättyä lisää todistusaineistoa suomalaisten omituisuuksista :D


Pizza-laatikot á la New Zealand.

Syyskuun ensimmäisen päivän ja isänpäivän kunniaksi ajettiin host-perheen kanssa Lytteltoniin, joka sijaitsee rannikolla Christchurchin ulkopuolella. Kuvat ei kerro kaikkea. Varsinkin, kun tällänen ammatti-valokuvaaja on ne ottanut..En yhtään ihmettele, miksi niin monet elokuvat kuvataan Uudessa-Seelannissa. Aina, kun katsoo elokuvia ja niitä uskomattomia maisemia sanoo, että wauu tonne mä haluisin päästä. Ja nyt, nyt mä oikeesti olen siellä. Nyt mä olen niillä paikoilla,  joita oon aina vaan ihaillu television välityksellä. 











Kolme 40 miljoonasta bongattu!




Näihin kuviin tällä kertaa.

6 kommenttia:

  1. Olisi mukavaa lukea tarinaa myös englanniksi. Liittäisit nyt mukaan ainakin "short english summaryn". Saisivat kv. ystäväsikin kiinni teksteistäsi.

    I

    VastaaPoista
  2. kai tiesit et siel on pingviinejä :o

    VastaaPoista
  3. voin niin kuvitella miten jotkut hobitit juoksentelee tuolla :3

    VastaaPoista