maanantai 28. lokakuuta 2013

two months before christmas

Heräsin tosiaan viime viikolla siihen tosiasiaan, että jouluaattoon on enää kaksi kuukautta! Jotenkin ei pysty käsittämään sitä olleenkaan. Kesähän vasta tulee ja se tarkoittaa, että jouluun on vielä 7 kuukautta. haha, tässähän iskee kauhea joulukiire :D Koulussa alkaa olemaan nyt todella tylsää, koska sain tehtyä kaikki aineet, joita olin saanut. Muut oppilaat keskitttyvät harjoittelemaan vuoden loppukokeita varten ja nehän ei koske mua ollenkaan. Koulupäiviä on jäljellä enää seitsemän ennen kuin study leave alkaa, joten kyllä mä ehkä jotenkin ne tunnit saan kulutettua.

Viikonloppuna vietettiin yksi päivä Pegasus Bayssa host-perheen kanssa. En ole ikinä ollut niin kovassa tuulessa kuin silloin! Ei kuitenkaan ihan täysin pystynyt nojaamaan siihen, mutta ei ollut kaukana. 






Mitä nyt on tullut juteltua vaihdossa olevien kavereiden kanssa, olen huomannut yhden eron minun ja muiden välillä. Kaikilla tuntuu olevan kavereina paikallisten lisäksi toisia vaihtareita, joiden kanssa viettää aikaa. Kyllähän minulla on Kaede, mutta mielestäni hän ei ole "toinen vaihtari", vaan sisko minulle. Koulussa kyllä juttelen muiden vaihtarien kanssa, mutta ei heistä oikein ole vapaa-ajan kavereiksi. Pari viikkoa sitten norjalainen Lone otti minuun yhteyttä. Oltiin oltu samalla orientation campilla ja tiedettiin, että tullaan molemmat asumaan Christchurchissä, mutta yhteys jotenkin vain jäi. Joka tapauksessa sovittiin tapaaminen Lonen kanssa ja hän esitteli minut sveitsiläiselle host-siskolleen Alexalle (joka myös oli samaisella orientation campilla). Parin viikon sisällä meistä on tullut todella tiivis kolmikko. Kukaan ei ymmärrä vaihtaria paremmin kuin toinen vaihtari. Kaikesta ei voi aina puhua hostperheen ja kiwien kanssa, mutta näiden tyttöjen kanssa voin turvallisin mielin jakaa kaikki Uudessa-Seelannissa käyneet asiat. Paikallisten kanssa pitää yleensä sopia etukäteen, jos haluaa tehdä jotain, mutta Lonelle ja Alexalle voin soittaa koska vain ja kysyä seuraa.


New Brighton.
 Vietettiin viikonloppua tyttöjen kanssa ja juhlittiin samalla Alexan syntymäpäiviä.



Synttäri-aamupalaa Alexalle. Musta ja Lonesta löytyy selvästi aineksia tuleviksi Master Chefeiksi :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti