maanantai 20. tammikuuta 2014

to the west coast

Saavuttiin juuri takaisin Christchurchin +35 asteen helteisiin viikonlopun kestäneeltä reissulta länsirannikolla. Käytiin siellä tapaamassa hostisän perhettä ja kavereita. Mä tiedän monia hostperheitä, jotka eivät ikinä vie vaihtareitaan mihinkään, vaan pysyvät vain kotona. Mulla on käynyt tuuri siinä(kin) mielessä hostien kanssa, että he vievät mua mielellään ympäri Uutta-Seelantia ja näyttävät paikkoja.


Määränpäänä oli Hokitika n.3500 asukkaan kylä länsirannikolla. Ajomatka rannikolta rannikolle kestää n. kolme ja puoli tuntia.



Jared ja Pauline

Lauantaina mentiin tekemään tree walk eli käytännössä käveltiin n.10 metrin korkeudessa siltoja pitkin. Olin tosi väsynyt lauantaina (mulla on vuorokausirytmit ihan sekasin kesälomasta johtuen ja herätys 08.45 ei ollut se paras mahdollinen), joten tree walk ei ihan sytyttänyt mua. Juu, olihan maisemat kyllä ihan kivat sieltä korkealta sitten, kun näki lumihuippuiset vuoret.




Käytiin myös nopeasti yhdellä riippusillalla Hokitikassa. Miksei vesi voi olla ton väristä Suomessakin? 
Hauska fakta on, että eteläsaaren länsirannikolla 60% vuodesta sataa vettä. Mä olen ollut siellä nyt yhteensä neljä päivää vaihtareiden kanssa Uutta-Seelantia kiertäessä ja kaksi päivää tänä viikonloppuna. Joka päivä auringonpaistetta.






Lauantai-illaksi mentiin hostisän siskon farmille syömään (barbeque luonnollisesti) ja nappasin nämä pari kuvaa auringonlaskusta. 



Sunnuntaina paluu-matkalla pysähdyttiin Castle Hillissä ja käveltiin alas laaksoon luolille. Oltaisiin Paulinen kanssa luonnollisesti haluttu mennä sisään luoliin, mutta ei saatu hostisää tulemaan meidän kanssa, koska polviin asti ulottuva vesi oli hänelle liian kylmää. Tervetuloa Suomeen ja uimaan avantoon!




Nähtiin Kea-lintu, joka on yksi Uuden-Seelannin uhanalaisista lintulajeista. Keat ovat erikoistuneet autojen kumisiin osiin, jotka maistuvat ruuaksi hyönteisten rinnalla.




Nyt alkaa viimeinen viikko kesälomasta. Mä tiedän, että Suomesta ei heru yhtään myötätuntoa, mutta voisin jatkaa tätä vielä ainakin muutaman viikon. Varsinkin, kun sää yleensä alkaa vaihtumaan syksyyn vasta maaliskuun lopulla. Mun lämmönsietökyvyn kanssa ei paljon koulussa istuta näillä helteillä...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti