tiistai 14. tammikuuta 2014

tauranga

Heheii taas pitkästä aikaa! Syy siihen, miksen ole kirjoitellut on se, että olin viikon pohjois-saarella Taurangassa vierailemassa kaverin luona ja nähden samalla muita vaihtareita. Oli oikeastaan kiva päästä välillä pois Christchurchista ja päästä näkemään kavereita. Plus on tietysti aina kiva päästä vähän matkustamaan ja näkemään uusia paikkoja. Lento täältä Taurangaan oli suora ja kesti pari tuntia. Takaisin tultaessa tein välilaskun Wellingtonisa ja sieltä lensin takaisin Christchurchiin.

Asuin Mortenin, norjalaisen vaihtarin luona koko viikon, johon tutustuin Aucklandin valmennusleirillä. Kun varasin lentoja Taurangaan tajuttiin Lonen kansssa, että hän on vierailemassa samaan aikaan Whakatanessa näkemässä parasta ystäväänsä Norjasta (myöskin into:n vaihtareita), joten pienten järjestelyjen kautta sovittiin, että Lone1 ja Lone2 tulevat muutamiksi päiviksi Taurangaan samaan aikaan, kun minä olen siellä. Oli siis talo täynnä norjalaisia ja sitten yksi ylpeä suomalainen. Ei se mitään, kyllähän sitä ruotsia vähän osaa puhua, niin sehän on lähestulkoon sama kuin puhuisi norjaa :D


Aotearoa, New Zealand: The land of the long white cloud



Lonet kävivät tekemässä skydivingin heti ensimmäisenä päivänä. Vähän kaduttaa, etten tehnyt sitä heidän kanssa, mutta pitää säästää extreme-kokemuksia vähän myöhemmällekin ;)







Yläpuolella olevat kuvat ovat kaikki Mt Maunganuilta Taurangasta. Hikoiltiin yli tunti tonne huipulle, mutta yllätys yllätys näköala oli huikea! En tiedä, onko se enää mahdollista, mutta vesi on Taurangassa vielä turkoosimpaa kuin Christchurchissa. Bay of Plenty, jolla Tauranga sijaitsee, on myös tunnettu kultaisista rannoistaan. Täydellisyyttä! Oisin tosin ehkä voinut valita jotkin muut kengät kävelemiseen kuin varvastossut, mutta maassa maan tavalla :D




Auringonpaistetta koko viikko, niin pistää kyllä hymyilemään!
Pyes Pa



Tauranga oli ihana ja todella kaunis rantakaupunki. Vaikka olin tyytyväinen, kun pääsin muualle hetkeksi, niin oli ihana palata kuitenkin takaisin Christchurchiin. Christchurch tuntuu nyt kodilta ja mun puolustusvaistot nousee joka kerta pystyyn, kun joku kritisoi Christchurchia. Lähinnä ihmiset sanovat, ettei täällä ole mitään tehtävää ja kaupunki on raunioina. Hei haloo, kyllä pari maanjäristystä tekeekin aika paljon tuhoa, eikä kaupunkia rakenneta kahdessa vuodessa takaisin. Pitää vähän käyttää mielikuvitusta niin ajan saa kulumaan myös täällä! Vaikka aina löytää jotain negatiivista kaikesta, niin minä olen ainakin onnellisimmillani nyt, mitä olen vaihdon aikana ollut. Kesäloma on ollut ihana, olen päässyt matkustamaan ympäri Uutta-Seelantia ja aurinkoinen sää ja kaverit tekevät todella iloisiksi. Jaksamisia pimeään talveen!

2 kommenttia: