maanantai 23. joulukuuta 2013

christmas upside down

Ylihuomenna se sitten on. Muistan, miten kirjoitin yhden postauksen kaksi kuukutta sitten otsikolla two months before Christmas. Niin paljon on tapahtunut siinä ajassa ja nyt ollaan tässä. Varmaan ihan ymmärrettävää on, ettei oikein tunnu joululta. Osasyy jouluttomaan fiilikseen on myös se, etten päässyt osallistumaan joulun valmisteluihin kuten kuusen koristeluun, koska olin kiertämässä Uutta-Seelantia.  Ei haittaa vaikkei ole lunta, koska ei teilläkään sitä ole. Eikä haittaa vaikka en ole syönyt yhtään joulutorttua. Talvi on pimeää aikaa ja mulle joulu on sellainen valoisa ja iso asia, jota odotan innolla. Sitä valoa kyllä riittää täällä nyt ihan tarpeeksi, eli joulu jää vähän vähemmälle huomiolle tällä kertaa.

Perinteet on mulle todella tärkeitä ja joulu perheen ja sukulaisten kanssa on parastaa aikaa. Olin ajatellut, että joulusta täällä tulee aivan täydellinen katastrofi, koska se on niin erilainen. En tiedä, ehkä oon jotenkin henkisesti tän viiden kuukauden aikana jo kasvanut (haha toiveet on kovat) ja en pistä erilaista joulua yhtään pahitteeksi. Vaikka ei ole sitä ns. joulufiilistä ei se haittaa. Onhan tä erilainen joulu, joten erilaiset fiiliksetkin kuuluvat siihen.

Tänään ollaan pikakelattu kaikkia jouluun kuuluvia tapahtumat. Tehtiin suklaakonvehteja, leivottiin pipareita, paketoitiin lahjoja, kuunneltiin joulumusiikkia ja syötiin riisipuuroa. Hostäiti oli jostain ostanut "taikalunta", jonka kanssa leikittiin lumisotaa takapihalla. Ulkona loistavat jouluvalot ja telkkarista tulee jouluelokuvia. Olo tällä hetkellä? Ei yhtään hullumpi :)

Monilla vaihtareilla kuuleman mukaan tulee joulunaikaan koti-ikävä. Mä koin sen silloin, kun Kaede lähti takaisin Japaniin. Se on kuitenkin nyt ohi ja ootan innolla tulevia kuukausia! Aika lentää, kun on hauskaa, vai miten se menee? Niin se menee. Ja aika menee nopeammin ja nopeammin päivä päivältä. Mä en kuitenkaan halua kaikkien luulevan, että tä on pelkkää hauskaa joka päivä. Arjessa on omia normaaleja ongelmia ja kavereiden ja itsensä kanssa joutuu joskus kamppailemaan myös. Mutta hei, mitä uutta? Sellaista se elämä kotona Suomessakin on. Mä oon ollut onnekas, koska ensimmäinen hostperhe oli ihana ja koulussa sain nopeasti kavereita, jotka on tutustuttaneet mut uusiin kavereihin. Vaikkei kaikki oo aina yhtä juhlaa, mä suosittelen vaihtoon lähtemistä ihan kaikille! Positiiviset asiat voittavat aina negatiiviset. 

Hyvää joulua kaikille ihanille ja rakkaille ihmisille! <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti