sunnuntai 29. joulukuuta 2013

after christmas

Paluu arkeen joulun jälkeen tuli vauhdilla. Oon nimittäin maannut nyt viime päivät sängyn pohjalla flunssan ja kuumeen takia. Onneksi wi-fi toimii. Oon katsonut kaikki mahdolliset tv-sarjat netistä ja juotu tuhansia kuppeja teetä. Tajusin juuri, etten ole selittänyt mun tämänhetkisestä hostperhe-kuviosta täällä yhtään mitään. Olen selitellyt sitä monia kertoja kavereille ja sukulaisille, mutta nyt vielä kerran täällä, että tulee kaikille selväksi. Kierreltyäni Uutta-Seelantia menin takaisin hostperheeni luokse, mutta tosin vain yhdeksi yöksi pakkaamaan tavarani kasaan. (miten ihmeessä mä pystyn pakkaamaan vuoden lopussa, kun sitä tavaraa on jo nyt niin paljon??) Hostperheeni lennot Englantiin oli varattu 26. päivälle, mutta koska  he vuokraavat talonsa seuraavaksi kahdeksi vuodeksi ja uudet vuokralaiset muuttivat sisään, heidän piti muuttaa pois jo ennen 26. päivää. He muuttivat isovanhemmille pariksi viikoksi ennen lähtöä Englantiin. Tilaa oli heille jo aika heikosti, joten mä muutin "varaperheeseen", jossa olen nyt asunut viimeiset pari viikkoa. Joulua menin kuitenkin viettämään takaisin vanhaan hostperheeseeni. Joulun jälkeen menin lentokentälle hyvästelemään heidät ja palasin takaisin varaperheeni luokse. Täällä sitten ollaan ennen kuin pääsen muuttamaan seuraavaan perheesen. Perhe on jo tiedossa (kaiketi..) ja vielä kesäloman aikana pitäisi olla muutto sinne tiedossa. Perheestä lisää, kun kaikki varmistuu ja pääsen muuttamaan :)



Joulua vietetään täällä joulupäivänä. Aamulla herättiin ja joulupukki oli tuonut kaikille joulusukat pullollaan herkkuja ja lahjoja. Hostperheen perinteiseen joulu-aamupalaan kuuluu vaniljajäätelöä, vadelmia ja paahtoleipää voilla ja kanelilla. Aika eksoottista, mutta hyvää :D Joulukirkon jälkeen jaettiin perhelahjat kuusen alta. Sain mm. spreijattavaa feikkilunta ja vähän sisustustavaroita uuteen huoneeseen. Itse annoin lahjaksi villasukkia, joita olin kutonut 24/7 viimeisen viikon ajan. Tapani mukaan taas viime tipassa.. Jouluateria oli grilliruokaa. Hyvin samantyyppistä kuin Suomessa: makkaroita, lammasta, kanaa, perunasalaattia, coleslawta jne. Päivä lopetettiin suvun kanssa rannalle. Otettiin peittoja mukaan ja istuttiin katselemaan maisemaa.




Tietysti tulee ikävä vanhaa host-perhettä, mutta kun mä palaan takaisin Suomeen niin asutaan aika paljon lähempänä toisiamme. Mähän en ole koskaan käynyt Englannissa, joten reissu sinne heitä tapaamaan olisi ihan unelmaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti