keskiviikko 2. huhtikuuta 2014

polyfest 2014

Anteeksi, että oon ollut vähän laiska viimeaikoina kirjoittamaan tänne mitään. Syynä on kiireet Pacific- ryhmän ja koulutöiden kanssa. Mun viimeiset kaksi viikkoa on ollut vain koulua, tanssitreeniä ja iltaisin koulutöiden tekoa. Ei siis mielestäni mitään kirjoittamisen arvoista :)


Nyt kuitenkin jokapäiväiset Pacific-treenit ovat ohi, sillä eilen oli Mairehaun koulun vuoro esiintyä Christchurchin Polyfestissä. Se järjestetään ympäri Uutta-Seelantia joka vuosi. Polyfestin tarkoituksena on saada oppilaat tutustumaan omaan/vieraaseen kulttuuriin ja päästää heidät edustamaan kouluaan. Se on Christchurchissa jaettu kolmeen iltaan: West, Central ja East. Mairehaun koulu kuuluu itäiseen puoleen, mutta kaikkien vaikeuksien takia meidät siirrettiin esiintymään ensimmäiseen iltaan, joka oli Central. Suuren joukkopaniikkkikohtauksen jälkeen todettiin, että ei se haittaa vaikka esiintyminen aikaistui. Kaiken lisäksi tämä vuosi oli eka kerta Polyfestissä Mairehaun koululle yhdeksään vuoteen. Mä oon niin tyytyväinen, että tänä vuonna pääsiin osallistumaan Pacific-ryhmään. Onpahan taas koettu jotain sellaista, mitä Suomessa ei voi kokea :)


Risa, Belle, Kavita


Karara ja Tana

Suurin osa meidän ryhmästä on Cookinsaarilta, Samoalta tai he ovat maoreja. Mun lisäksi meitä oli vain kolme muuta eurooppalaistaustaista (krhm valkoista) oppilasta ja viisi muuta vaihtaria Japanista ja Thaimaasta. Vasta esitys-iltana alkoi tuntua, että mitä mä oikein teen tässä ryhmässä. Ulkonäöllisesti en sovi oikein joukkoon. En oo ikinä tuntenut itseäni niin valkoseks, kun tiistai-iltana kaikkien muiden koulujen keskellä :D


Oon koko ikäni tanssinu balettia ja jazzia ja rakastan esiintymistä. Oli ihana päästä lavalle taas pitkästä aikaa. Yleisö ei koskaan nää kaikkea sitä työtä, mikä esitysten eteen on tehty. Kaikki ne lukuisat treenit, pukujen tekemiset ja laulujen opettelu vie ihan älyttömösti aikaa. Siksi musta on ihana olla lavan takana ja päästä kokemaan se kaikki jännitys. 

Pahoittelut mulla ei ole yhtään kuvia meidän esityksestä, mutta tuossa on vähän kuvia muiden koulujen tansseista ja pistän loppuun vielä yhden videon. Siitä saa sitten vähän enemmän käsitystä, mitä me tehtiin. Jos kelaa kolmen minuutin kohdalle, niin näkee pätkiä viime vuoden Polyfestin esityksistä.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti